fredag den 3. maj 2013

Trondheimsfjorden ver. 1

Efterhånden som jeg fik arbejdet mig ud i selve Trondheimsfjorden begyndte jeg at mede på noget dybere vand. I starten på omkring 300 meters dybde som desværre kun gav nogle mindre brosmer, dem har jeg vel snart fanget 100 af og det er ret irriterende at hive 2 kilos brosmer op fra dybet. Der var også sorthajer eller ringhajer med op næsten hver gang. Vendepunktet kom d. 13. maj hvor jeg tog en morgentur ud til en bugt hvor der var 400 dybt og jeg havde hørt her kunne være nogle plovjernsrokker. Selvom jeg måske ikke var super optimistisk og vinden drillede en del fik jeg nap efter allerede 15 minutter på bunden. Fisken fik et par minutter til at bide rigtig på og så et par store tilslag og fisken sad der. Nu gik der så 25-30 minutter med at få dyret ind og jeg kunne godt mærke at det nok ikke var en brosme, den var bare tung, tung hele vejen op. Da fisken kom til overfladen var det faktisk en rokke og jeg satte forsigtigt gaffen i dens ene vinge og så kom den i båden. Efter 5 minutters jubeldans kunne jeg veje fisken til 8,55 kg og en rigtig trofæfisk var i hus.

Det er ikke helt nemt at tage billeder med selvudløser og der skulle en del forsøg til før jeg fik et billede som var acceptabelt. Sikke en facinerende fisk og sjovt at se og mærke den på helt tæt hånd. Fisken blev selvfølgelig genudsat og den svømmede fint af sted igen.

Plovjernsrokke 8,55 kg



Ingen kommentarer:

Send en kommentar