fredag den 3. maj 2013

Trondheim, Langepladsen

Hver tur til langepladsen gav måler-langer og ofte var det allerede første gang jeg sænkede ned. Anden gang jeg kom på pladsen fik jeg en fisk på 13,75 kg og tredje gang 15,80 kg. Pladsen er åbenbart helt unik og jeg har søgt og søgt lignende pladser uden resultat. På pladsen er der et plateau i 100 meters dybde og et endnu et plateau i 200 meters dybde. Det er på skrænten mellem de to plateauer fiskene står og denne skrænter er flere steder helt lodret.

I uge 28 havde vi familien på besøg og jeg havde min svigerfar med ude på pladsen. Han havde aldrig fanget en fisk i havet og hans første fisk blev så en lange på 14,40 kg. Jeg tror ikke selv han var klar over hvilken stor fisk han havde fanget, han bemærkede dog at det var hårdt for armen at hive den ind. I drevet efter fik jeg endnu en PR i rækken af store langer på 18,40 kg.

Lange på 15,80 kg

Svigerfar John med lange på 14,40 kg

Lange 18,40 kg

Julle og lang lange

Ingen kommentarer:

Send en kommentar