fredag den 3. maj 2013

Trondheim, Lange-gennembrud


Jeg havde brugt utroligt meget tid på at finde nogle af de større langer som jeg ved findes i fjorden. Ikke én eneste lange med nogen størrelse havde jeg fået og hver gang fik jeg bare små brosmer. Faktisk var denne tur mest tænkt som en tur til det dybeste sted i fjorden på mere end 600 meter og her fiskede jeg også nogle timer. Strømmen drillede dog ret meget og jeg kunne slet ikke holde bund uden at skulle give en masse ekstra line, derfor måtte jeg opgive. Det gav dog en brosme på 7,9 kg.

Selvom klokken allerede var over midnat ville jeg lige forsøge på en lovende skrænt på vej hjem. Det gav faktisk ikke noget videre og jeg fik to dumme bundbid. Jeg konstaterede at der heller ikke her var fisk og besluttede at stoppe. Da jeg trak mit takkel ind fik jeg dog bid et godt stykke oppe i vandet og jeg var noget i tvivl om hvad det mon var. Det var endelig en lange over 10 kg og gennembrudet var en realitet. Jeg havde nu en plads som der var langer på og jeg skulle helt sikkert tilbage igen senere.


Brosme 7,90 kg, fra 600 meters dybde


Lange 10,10 kg

Ingen kommentarer:

Send en kommentar